maandag 22 juni 2015

Beautiful thoughts...

Je ziet het tegenwoordig weer heel veel in het straatbeeld, Handlettering oftewel Kalligrafie. Handlettering wordt tegenwoordig gebruikt voor postkaartjes, leuke quotes voor het interieur (op papier, maar zelfs als muursticker te verkrijgen, je komt het zelfs gedrukt op kleding tegen. Handlettering is terug hip en leuk om te doen. Met stiften, verf of een ouderwetse vulpen. Je kan er verschillende kanten mee uit. Op onder andere de blogs van Postfabriek en Huis van Belle geven een aantal tips over hoe aan de slag te gaan met handlettering. Maar ook op Pinterest (onder het zoekwoord Handlettering) en Instagram (#handlettering) vind je een heleboel voorbeelden en tutorials om zelf mee aan de slag te gaan. Ik heb er mij dus ook aan gewaagd (als kind had ik trouwens al een kalligrafieset, dus de interesse is er altijd al geweest). Voor deze eerste 'beautiful thought' ging ik aan de slag met verf en mijn eigen handschrift, dus er kwamen nog geen hulplijnen en potloodschetsen aan te pas, maar dit komt zeker de volgende weken nog aan bod. Oefenen, oefenen, oefenen is de boodschap!

Vanaf nu post ik trouwens wekelijks op maandag een 'beautiful thought' om de week goed te starten. Deze week staat in het teken van 'Just Love'. Heb gewoon lief en toon dit aan iedereen die je lief is en je voelt je vast en zeker al een stuk beter als je hier zo af en toe eens bij stilstaat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten